|
Uitgebreide informatie over 'Een didaktiek van het zwemmen' van 'Sluis, A. van der & Jiskoot, J.' (Terug) |
|
Auteur |
Sluis, A. van der & Jiskoot, J. |
Titel |
Een didaktiek van het zwemmen |
Uitgever |
De Vrieseborch |
Genre |
Sport/spel |
Bijzonderheden |
1988, 2e druk, paperback, redelijk goede staat, kaft iets verkleurd, vlekjes snede, 453 blz. |
ISBN Nummer |
906076191X |
Taal |
|
Staat |
Redelijk Goed |
Gewicht |
995 gr (exclusief verpakking) |
Past door brievenbus |
Nee |
Prijs |
€ 2,75 (exclusief verzendkosten) |
Op voorraad |
1 |
Foto | |
Omschrijving |
Centraal in het onderwijsgebeuren staat het pedagogisch-didaktisch handelen, met andere woorden het in de praktijk toepassen en toetsen van onderwijskundige theorie, ervaring en kennis. Het creƫren, plannen, introduceren, onderhouden en evalueren van reeksen lessen neemt hierbij een belangrijke plaats in. Het is gebleken, dat er in het zwemonderwijs behoefte is ontstaan aan leerstofanalyse, formulering van doelstellingen, differentiatie en alternatieve instruktie, maar dat er van publikaties hieromtrent nog nauwelijks of geen sprake is. Het hier gebruikte materiaal is uitgewerkt door een groep docenten van drie akademies voor lichamelijke opvoeding. Deze groep heeft uiteraard uit veel onderwerpen een keuze moeten maken. Het is niet ondenkbaar dat andere personen een andere keuze gemaakt hadden; dit zal niet alleen van de situatie afhangen (andere akademie, gekozen methodes, e.a.) of van de praktische haalbaarheid in gegeven omstandigheden (vaardigheid van leerlingen, mate van gemotiveerdheid van de studenten, e.d.) maar ook van de opvattingen binnen een docentencorps. Ten aanzien van het zwemmen in schoolverband wil het voor u liggend boek een leidraad zijn bij de ontwikkeling van richtlijnen en aanwijzingen voor het samenstellen van (zwem-)lessen. Wij stellen ons voor dat dit boek als uitgangspunt kan dienen bij het realiseren van onderwijsleersituaties. En wij hopen dat de door ons gekozen vorm zal leiden tot verbetering/aanvulling en dat zij zal bijdragen tot verdieping van het inzicht in deze materie, zowel van de zijde der docenten als van die der studenten, die een eigen verantwoordelijkheid hebben en een eigen keus uit de geboden stof kunnen maken. |
| |
|
Uitgebreide informatie over 'Een didaktiek van het zwemmen' van 'Sluis, A. van der & Jiskoot, J.' (Terug) |
|